12 Kasım 2017 Pazar

Jetonya, TÜYAP Kitap Fuarı'nda

tuyap kitap fuari

   Bu akşam itibarıyla bilmem kaçıncısı düzenlenen TÜYAP Kitap Fuarı sona erdi. E tabii biz de bu etkinliği kitapseverler olarak dört gözle bekliyorduk; haftalar öncesinden bütçe ayırmış, saatlerimizi kurmuş, planlarımızı yapmıştık. Nitekim 11 Kasım Cumartesi günü Lüleburgaz’dan (Kırklareli) Beylikdüzü’ne geldik. Hatta pek çok İstanbulludan daha rahat ve hızlı geldik diyebilirim.  Onlarca durak ayakta sıkış tıkış metrobüs yolculuğu yaparak fuara giden İstanbullulara selam olsun. :) İstanbul’u bilmeyenler için Beylikdüzü’ne gitmek meselesini şöyle açıklayabiliriz :
   
   Yakın zamanda Türkler uzayda bir yıldız keşfetti ve bu yıldıza isim önerileri piyasada dolaşmaya başladı. Öyle ki bu önerilerden en tebessüm ettireni “Beylikdüzü” idi. Anlayacağınız Beylikdüzü'ne gitmek o yıldıza gitmek gibi bir şey :D  Neyse şaka bir yana o metrobüs çıkışı ve üstgeçidi neydi öyle ya. Görüntüler "insan seli" tanımlamasını tam olarak karşılıyordu. Pek çok tecrübeli fuar katılımcısına kulak misafiri oldum ve ağız birliği yaptıkları bir cümle vardı: “Yıllardır fuara gelirim, hiç böyle kalabalık olmamıştı.”

   Ülkemizde insanlar kitap okumaya günde sadece 1 dakika ayırıyor, altı kişiye bir kitap düşüyor, okuma oranı çok düşük gibi haberlerle sık sık karşılaşıyoruz. Ee o zaman bu ne :D Bu işte bir terslik var sanki.

tuyap kitap fuari

   Acaba kitaplar popüler kültüre fazla mı malzeme oldu. Sosyal medyada süslü, kahveli, oyuncaklı kitap fotoğrafları her gün katlanarak artıyor. Bir de renk renk ojelerini kitaplar ile birlikte sergileyen arkadaşlar var. Yanlış anlaşılmasın bunları yapanlara kızmıyorum. Hatta sektörün canlanmasında ciddi şekilde etkili olduklarını düşünüyorum. Doğruya doğru çok hoş gözüküyorlar, hep özenirim onlara çünkü ben o kadar iyi değilim fotoğraf yakalama konusunda. Kesinlikle kitaplara ilgiyi artırıyorlar. Ama “kitap okuyan kız makyajı” nedir yahu. Bu ve benzeri video ve yazılar görüyorum. İyi misiniz arkadaşlar, abartmayın :D
***
tuyap kitap fuari

   Gelelim kendi yolculuğumuza; 11 Kasım Cumartesi günü hem Cem Yılmaz’ın geldiği gün olması, hem hafta sonu olması, hem de öğrenci girişinin ücretsiz olması sebebiyle çok kalabalıktı. Bir şekilde attık kendimizi içeriye ve salonları köşe bucak, stant stant gezmeye başladık. Ancak öyle stantlar vardı ki bırakın kitap incelemeyi, yaklaşmak bile mümkün değildi. Bilhassa İş Bankası Kültür Yayınları gibi yayınevlerinde… Çarpa çarpa ilerleyebildiğim fuar alanında şamar oğlanına döndüm :) Zombiler tarafından yeni ısırılmış ve dönüşen insanlar gibi bir stanttan diğerine saldıranlar vardı. :) Bir ara “acaba ben de dışarıdan böyle mi gözüküyorum” diye düşünmedim değil :)

   Salonları sistemli bir şekilde hiçbir standı atlamadan gezmeye çalıştım. Ancak taşıdığım poşet sayısı arttıkça kitap almakta daha seçici olmaya başladım, sevmediğim yayınevlerini esgeçerek ilerledim. Genel olarak etiket fiyatından %20 ile %35 arasında indirimler vardı. Velhasılıkelam fuardan 13 adet kitap almışım. İşte TÜYAP 2017 Kitap Fuarı alışverişim:

ölümcül hastalık umutsuzluk

todd strasser dalga

henri barbusse aydınlık

göğü delen adam

tüyap kitap fuarı

aydınlar üzerine

   Resimden, heykelden pek anlamam ama göze hoş gelen eserlerin yer aldığı “Sergiler” bölümünden de birkaç fotoğraf atayım:

tüyap kitap fuarı

tüyap kitap fuarı

tüyap kitap fuarı

tüyap kitap fuarı

tüyap kitap fuarı

tüyap kitap fuarı

Akşam vakti olumsuz  koşullarda çektiğim için kitap fotoğraflarının kalitesi biraz düşük olmuş. Umarım kusura bakmazsınız. Yazıyı okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere...



Bu Yazımı Sosyal Medya Hesaplarınızda Paylaşın

9 yorum:

  1. Tüyap'ı uzaktan izleyen gruptandım, çok iyi kitaplar almışsın, keyifle oku:)

    YanıtlaSil
  2. Yine fırsatımın olmadığı bir zaman diliminde uçtu gitti kitap fuarı seneye inşallah bu arada Blog keşif etkinliğinden geliyorum g+ ve blogtan takipteyim bana da beklerim www.masalzehra.com

    YanıtlaSil
  3. Tuyap bırgun bnde gdecegım ınanıyorum. O kocaman kıtapların oldugu yerlere☺️Bu arada blog keşif etkinliğinden geliyorum ben de beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz hemen uğradım size takipteyim. İmkanınız varsa Tüyap'a kesinlikle gitmelisiniz :)

      Sil
  4. Zweig'in gezi kitaplarının etkisinden hala çıkamadım. Yeni basılan Geleceğin Ülkesi Brezilya kitabını tavsiye ederim.

    Okuduğum eserlere dair denemelerimi okumak isterseniz linkten ulaşabilirsiniz.

    https://forestofnoreturn.blogspot.com/

    YanıtlaSil